måndag 2 januari 2012

Igen!

Vi har hållit Clara isolerad från småbarnsfamiljer, affärsbobbor och andras leksaker sedan jul. Hon har bara varit hemma och vi andra har spritat händerna så fort vi stigit in genom dörren här hemma. Hon har varit sjuk hela vintern och suger åt sig virus och infektioner som en svamp. Jag trodde u att vi skulle lyckas hålla henne frisk till resan, speciellt eftersom hon åt antibitoka fram till i förrgår.
Det gick väl sådär. Igårkväll hörde jag det kända snorsnarkandet efter att hon somnat och imorse var hon ordentligt täppt och snuvig. Jag slet mitt hår och bannade den orättvisa bobbfördelningen. Nu får vi avvakta till imorgonkväll och då åka på öronkontroll för sextonde gången i vinter.

En sak som jag verkligen inte kommer att sakna med småbarnåren är dessa eviga sjukdomar och det gnäll och nattvak som hör till. Gah!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med att du inte kommer att sakna vaknätter, med småbarn när dom är störa barn sen. Skriver jag oxå under vilken dag som helst.

Annika sa...

Har ni testat att behandla med bioljus ( heter det så?)lär ju ska vara skonsammare än antibiotika, och mera förebyggande. En bekants barn hade ofta problem med öroninflammation men det blev bättre efter ljusbehandling.

Alexandra sa...

Det har nog gått så långt redan så att rör är den enda lösningen, hon hade sin åttonde öroninflamation på 2,5 månad nu senaste veckan. Men jag har hört mycket positivt om bioljuset.
Nu verkar det dock "bara" vara en vanlig förkylning så vi håller tummarna för att den går om av sig själv.