måndag 16 januari 2012

Andas ut

Det var skönt att dra plattången genom håret, dutta på lite maskara och lämna hemmet och barnen bakom dörren ikväll. Jag fyndade lite på den absolut sista rean, åt god mat med gott sällskap och varvade Halpa-Halli strax före stägningsdags. Väl hemma hann jag säga godnatt åt Iris och starta diskmaskinen.

Imorgon har vi jumppa vid Folkhälsan och en klippning åt Iris inbokat. Hon ser så fram emot att få gå till en riktig frisör, jag har verkligen gjort mitt med kökssaxen på den fronten. Clara får hänga med hon också även om hon inte är i behov av klippning direkt. Jag tänkte en gång för väldigt länge sedan att jag skulle bli frissa. herregud vilken tur att jag ändrade mig, jag skulle inte klara av att ta på andras hår hela tiden. Jag har obehag för väldigt få saker men främmande människors hår fixar jag bara inte. Och höjder. Fy fabian.

2 kommentarer:

Ida & Janina sa...

Åh, någon ser ut att njuta av värmen!! Och vad är det med 1-åringar och hinkar? Vår flicka älskar att gå omlring med hinkarna vi tog in från sandlådan nu i höst.

Alexandra sa...

Clara lekte faktiskt mycket med hinkar där. Här hemma hittade hon en också som hon går omkring med sina nappar i.