onsdag 1 juli 2009

Välkommen höst

Ja idag har vi väl inte haft en underbar dag direkt. Jag har verkligen lidit med min dotter som verkligen inte trivs i denna hetta, stackars barn. Hon har knappt sovit alls på 3 nätter och dagssömnen har vi inte sett något av heller. Hon vill inte leka eller äta. En liten stund var hon nöjd idag då vi satt och plaskade i poolen i skuggan på gården. Nu sover hon som en stock ändå, iklädd sin nya kortärmade pyjamas. Det är nog svalt här inne men säkert sitter hettan kvar i kroppen från dagen, fast vi inte varit ute mer än några korta stunder i skuggan. Imorgon ska vi åka till mormors och morfars villa (tack och lov)så jag håller tummarna för att vi ska få en bättre dag men bad och iallafall lite sömn, eller bara lite lugn ro.Jag vet att man inte ska klaga på sommarvärme men just idag har det varit lite olustigt. Nåja, nya tag imorgon. Nu ska jag dricka en iskall cider ute i skuggan på terassen med en god bok i handen medans V jobbar, livet är lite orättvist va?

Inga kommentarer: