söndag 5 juli 2009

Helgen som gick

Här hos oss är det full rulle som vanligt. Jag har jobbat i dagarna tu så V har varit hemma med Irisen. Man riktigt ser hur de både njuter av varandras sällskap. Husvisningar har vi också hunnit med, så nu får vi bara hålla tummarna att vårt hem föll någon annan i smaken. Det verkar lovande iallafall...
Iris bökar på som vanligt, ljuvlig som alltid. Hon blev så glad då jag kom hem från jobbet idag, hon ville bara gosas och kramas. Vanligtvis på dagarna är det ju jag som är hemma med henne från att hon vaknar tills hon kryper ner i sängen tillbaka så det känns så konstigt att missa 8 timmar av hennes/vår dag då jag jobbar. Men det är nog nyttigt för oss båda tror jag. Och det är alltid spännande att komma hem och se vad hon har på sig också, V (som så många andra pappor) bryr sig inte så mycket om dedär att färgkombinera. Eller att kombinera över huvudtaget. Jag har iallafall gjort det liiiite enklare för honom genom att bara ha kläder i rätt storlek framme i garderoben. Men fast han inte är en hejjare på att klä vår dotter prydligt är han iallafall världens bästa pappa vår pappa björn.
Nu ska jag dra på mig joggingskorna och dra några varv runt spånbanan för att rensa tankarna. Det finns så mycket att klura på nu,många beslut som ska fattas. Ibland skulle det vara skönt att bara få sitta där i sin lilla studielägenhet och äta nudlar och bara behöva oroa sig för om nån stjäl ens cykel. Nej, det skulle nog inte vara något för mig ändå!Imorgon jobbar jag 7-15 och sen har Iris och jag en playdate i parken. Ha en bra kväll!

Inga kommentarer: