tisdag 14 juli 2009

Tisdag

Åh vad skönt att få stanna hemma inatt! Kl 19 då Iris låg och snarkade i sin säng var jag såååå nära att själv krypa ner under täcket men jag visste ju att jag hade massor att göra. Nu snurrar tvättmaskinen, kylskåpet är fullt med köttbullar, mail är sända och räkningar är betalda. V kom just hem så så fort han får färdigt allt pappersjobb ska vi bara sätta oss i soffan och mysa. Vi har gått i skift i stort 4 dygn nu så det ska bli trevligt att faktiskt få umgås också. Han är nog bra min karl, imorse då jag vaknade hade han grillat hotdogs och gjort en grekisk sallad åt mig. Iris var mätt och torr och redo för sin tupplur så jag fick bara njuta av maten och lugnet en halvtimme, det var så fantastiskt skönt. Iris energinivå har varit utöver det vanliga idag så vi har spenderat mycket tid i parken och här ute på gården. Grannpojken på 1,5 år joinade vårt poolbadande och sen gick vi in tll stan och åt en glass på torget. Måste ju passa på nu före vi flyttar ut till landet långt bort från alla glasskiosker.
Idag fyller den äldsta av kosingarna 7 år,grattis Hugo!Otroligt vad tiden går snabbt! Tänk att Iris ska bli så stor en dag...

Inga kommentarer: