lördag 18 juli 2009

Hmmm...

Här på Baggränd 2 har jag firat denna lördagkväll med chips, cider och en repris av Lipstick Jungle. Vackert så. Trots att jag är en rastlös själv som trivs bäst i sällskap av andra är det skönt att bara sitta ensam hemma ibland. Eller nåja, ensam var jag ju inte direkt, dottern sov ju i sitt rum förstås.
Dagen började än en gång tidigt här hos oss. Iris har tydligen ändrat sina sovrutiner och vaknar nu mellan kl 4.30 och 6 på morgonen men sover istället 2,5 h på förmiddagsluren. Jag måste säga att det ändå är en helt ok lösning. Efter att vi varit vakna ett par timmar och lekt med varenda urtrist sak vi har här hemma sökte vi oss ut till landet och spenderade dagen där. Iris lekte med lappar och jag åt tortillas. En utflykt till exotiska Kronoby hann vi också med. På tal om Kronoby så har jag en studieplats vid Kronoby folkhögskola till hösten. Egentligen är det en studieplats vid Akupunkturakademin i Stockholm men all undervisning sker via Kronoby. Jag vet verkligen inte hur jag ska göra, suck och stön. De finns massor med möjligheter sen om jag står med papprena i min hand men det är en lång väg dit. För lång? Eller borde man ta chansen nu då man får den? Jag ska fundera vidare för på måndag måste jag meddela om jag tar emot platsen eller inte. Utbildningen sker mestadels på distans med 2-3 närstudietillfällen/månad så på det sättet är det ju ypperligt för en småbarnsmamma.
Nej nu ska jag krypa ner i soffan och bläddra i IKEA-katalogen och klura lite på vårt blivande hem. Imorgon ska V jobba och jag och Iris ska städa och packa. Jakobsdagarna inleds så kanske vi åker in till stan en stund, Iris älskar folkmassor. Ha de bra!

Inga kommentarer: