onsdag 8 juli 2009

Typiskt

Igår skrev jag ett jätte långt inlägg med flera bilder och nu ser jag ju att det inte blivit publicerat, och inte finns det sparat någonstans heller. Typiskt.
Nåja, idag är det onsdag fast jag inte kan tro det. Igårkväll var jag och V på bio, det var Vs tur att välja s det blev Transformers. Jag blev faktiskt liiiiiite positivt övveraskad över själva filmen och sällskapet var ju ypperligt så det blev en trevlig kväll. Iris skämmer bort oss med den ena supernatten efter den andra så vi är utvilade varje morgon. Inatt drog hon 13,5 h i sträck igen utan så mycket som ett pip. Halleluja. Desuutom börjar vi få mer ordning på dagslurarna också , en halvtimme på förmiddagen och en timme på eftermiddagen. Hon somnar nästan genast man lagt ner henne i vagnen, vår duktiga tjej. Äter bra gör hon också, men helst själv så det blit väldigt klottigt. Laxbitar utradade på bordkanten är en favorit,så plockar hon i sig hur mycket som helst. Jag brukar koka små fruktkuber i vatten ett par minuter så att de blir mjuka och det är en hit som mellanmål. Hon har ju bara 3 tänder ännu så det är lite vårt att få sig allt men hon jobbar och jobbar.
Som känt så är vår dotter väldigt energisk så vi bygger hinderbanor och fixar lite knepigare leksaker åt henne. Hon älskar att vara ute och stöka så det blir ganska många timmar utevistelse för oss per dag. Går gör hon inte ännu men försök att stå utan stöd görs varje dag.Det är verkligen en underbar ålder hon är i nu, så mycket vilja och så mycket som händer på utvecklingsfronten varje dag. Nu plockar hon ut varje kastrull ur vår kastrullsnurra så jag rädda våra öron från tinnitus. Ha en bra dag!

1 kommentar:

Syster 2 sa...

Jag längtar efter 13,5 timmars nätter! :)