torsdag 16 juli 2009

Stor tjej

Ja idag var det torsdag redan. Iris sov bra inatt men var vaken ett par gånger och hoppade i sängen lite. Det börjar märkas att vi snart har en 1-åring i huset nu, det tultas och babblas och utforskas hela dagarna. Nya ljud ska testas hela tiden och hon har blivit så rörlig på nya roliga sätt. Maten ska plockas själv och hon fattar vart flaskan ska. På dagarna signalerar hon tydligt när det börjar bli dags för en tupplur, hon letar tills hon hittar gosan och en tuttu som sen kommer hon krypandes till fötterna och lägger sig ner där och tittar på mig. Hon är så ljuvlig! Visst är det en ganska gnällig ålder också, hon vill så mycket som hon inte kan än, nya tänder ploppar ut osv. Men fast det blir mycket häng i mina byxben och många sura miner varje dag glöms det bort väldigt fort. Det är fortfarande lika vemodigt att bädda ner henne på kvällarna, jag vet att imorgon är hon en dag äldre. Min lilla bebis ska ju bli stor nån dag!
Nu ska jag pass apå att ta en dusch medans ärtan tar en tupplur, V slutar redan kl 15 idag så att vi ska hinna till Lepplax i tid. Sen åker han säkert tillbaka och jobbar ett par timmar till så jag och Iris hittar nog på något att underhålla oss med. Kanske hittar vi nån att våldsgästa, vem vet...

Inga kommentarer: