tisdag 28 juli 2009

11 månader

Idag blir ärtan 11 månader, tänk att vi får fira en 1-åring om en månad! Iris har firat sin dag med att lägga i en växel som inte ens jag trodde att hon hade. Haha, hon yr omkring och röjer allt i sin väg 10 gånger snabbare än annars. Efter att ha bökat på i 4 timmar slocknade hon plötsligt i famnen i soffan farmför TV:n så vi lade oss ner och jag såg på simm VM medans Iris snarkade där brediv mig.5 minuter senare sa det PLING och Iris var på gång igen. Nu sover hon ute i vagnen igen och jag försöker röja upp det mesta. Plantera om blommor, skura golv, plocka ihop böcker osv. Hon ser iallafall till att jag inte latar mig här hemma på dagarna.
Böcker har blivit en ny favorit här hos oss. Iris bläddrar och bläddrar,slänger bort, hittar igen, bläddrar. Hon satt och tittade i en djurbok emd fina färger och figurer och jag lärde henne hur alla djuren låter. Det var bää, muu, vovo, sen kommer en stor rosa elefant och Iris tittar på mig med tindrande ögon och ropar MAAMMA! Det var ju allt annat än smickrande men jag kunde inte låta bli att pussa och krama henne för hon är så underbar! Jag har feber och ont i halsen idag så vi håller oss nog bara hemma.V skulle komma hem redan kl 17 ikväll så det ska bli kul. Kanske vi hinner ut en stund hela familjen... Nu vaknar dottern igen så nu ska jag rusa vidare. Ha en bra dag allihopa!

Inga kommentarer: