tisdag 21 juli 2009

Tisdag

Åh vad mysigt det var med regn igår och inatt! Iris somnade som vanligt kl 19 och V kom hem ungefär samtidigt så vi fick många timmar att bara mysas och ta det lugnt. Vi åt gott, tände en brasa och tittade på en film. Jag var så trött att jag fick kämpa för att hålla mig vaken tills Lipstick jungle började, det är inte alltid lätt att vara småbarnsförälder, serien börjar ju ändå kl 22. :)
Idag har vi sprungit på en massa ärenden åt V och jag konstaterade än en gång att det finns få saker som stör mig så mycket som korkade fösäljare. Så fort jag kommer in i någonstans och ska köpa spakel, skruvar, hyra maskiner osv kommer personalen lunkande fram med ett stort flin och frågar vad de ska hämta åt mig. Jag vet ju precis vad jag ska ha och var det finns och jag har hämtat samma saker 30 gånger förr. Tydligen är man ett svagt litet vilset lamm om man som ung kvinna vågar lägga sin fot på såna ställen. Bää, hjälp mig du store starke man,bää.
Nåja, hur som haver. Vi hälsade på pappa björn och sen styrde vi kosan hemåt. Iris är på lite knepigt humör så jag har mest hållit mig i bakgrunden och tittat på henne lite medans hon rivit i alla sina saker i en humör-bergochdalbana som heter duga. Hon är så ljuvlig hela ärtan, så egen. Nu sover ungen och jag ska städa. Svärmor ska sköta en stund i skarven mellan Vs och mina jobbtider nu på eftermiddagen. Ha en fortsatt bra dag!

Inga kommentarer: