torsdag 23 juli 2009

Mamma

Imorse då jag och Iris såg på barnkanalen fick vi bekanta oss med ett nytt program, Tokige Tim och hans fjärtiga stjärt. Come on, hitta nu ett vetiigare namn. Lika med Hemska Henry eller ännu värre Horrid Henry på engelska. Nåja, vad vet jag om vad dagens barn vill se på. Hos oss räcker det bra med Drömmarnas trädgård...
Igårkväll var jag påbäg ut genom dörren för att åka till skolparken och se på Timos kör men så hödes dett ett ynkligt MAAAAAMMAAAAAA ur Iris rum. Hon hade ju sovit länge redan men vaknade och var alldels skakig och livrädd och satt med uppsträckta armar i sängen med krokodiltårar i ögonen, MAAAAAAAMMMAAAA. Vilken mamma kan åka då? Så jag tog av mig skorna och satte mig i mysstolen i Iris rum och vaggade min dotter till sömns. Hon kurade ihop sig i famnen med tuttu och gosan och snyftade lite försiktigt tills hon till sist somnade om. Jag kände mig så otroligt lycklig just då. Tänk att jag fått en så underbar dotter och att jag är hennes källa till trygghet, att hon tyr sig till mig då hon är ledsen och behöver närhet. Att hon ligger där i min famn och håller mig i håret med sina ljuvliga knubbiga bebishänder. Tänk att man kan älska ett barn så mycket.
Det älskade barnet har jobbat på högvarv idag. Hon hinner med så otroligt mycket på bara några sekunder, men jag behöver ju iallafall inte få tråkigt här hemma på dagarna. Nu sover ärtan i sin vagn ute i skuggan och jag äter lunch, tårtbuffé. Kl 14 ska vi åka in till stan och lyssna på S och L. Men före det är det mycket som ska ordnas så jag ska börja nu.. Ha en bra dag!

Inga kommentarer: