lördag 18 april 2009

Uppdatering

Huh, tiden bara rusar förbi och jag hinner inte med hälften av det som jag skulle ville hinna med, men sånt e livet. Idag är det lördag och jag har jobbat. Det gick finfint fast stygnen stramade lite ibland. Iris har sovit så otroooooooligt bra nu på nätterna 13-14 h och då har hon vaknat endast en gång och varit lite törstig. Lyx, lyx, lyx. Idag har hon stökat omkring här hemma som en virvelvind och lämnat tydliga spår efter sig. Spyor, dregel, utspridda saker och en stark bajslukt. Magen har inte reagerat på penicilinen alls, tack och lov. Och visst är det härligt då barnen får vara friska?
Imorgon är det söndag (igen) och jag ska jobba lite då också. Jag hoppas verkligen på lite varmare väder än det vi hade idag. USCH vad lessen jag blev då jag klev upp imorse och hela gårdsplanen var täckt av snö. Det ska ju vara vår och gröna knoppar i träden! Vinterhalaren fick komma fram igen för Iris del, suck och stön. Hon hade dock växt lite sen vi packade undan den förnån vecka sen. Hon blir så stor vår skrutta, nya ljud och miner varje dag.Hon klättrar och kliver och morrar och ropar och skrattar och upptäcker. Men trots att hon blir allt mer självständig vill hon ändå krypa tillbaks till mamma nu som då och se till att jag är kvar i närheten. Det värmer så i mitt modershjärta då hon kommer runt knuten och brister ut i ett stort leende då hon ser mig. Underbara dotter.
Nu ropar V från soffan, han vill ha Robinson-sällskap. Sen ska vi bara mysa och ta det lugnt före vi kryper ner under täcket. Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer: