fredag 24 april 2009

Fredag igen

Jag tycker att varje dag är fredag numera, veckorna går så snabbt. Iris sov super duper jätte bra inatt igen, vi blir ju bortskämda med dessa 13 timmars nätter hon kör nu. Vår duktiga bebis, hon är så ljuvlig på alla sätt. Idag har hon dessutom haft lekro så det har varit extra roligt att vara hemma med henne. Och hon blir så glad då man sätter sig på golvet och leker med henne, hon riktigt skiner upp och lägger i en extra lekväxel. Då jag sätt där på golvet imorse med pyjamas, snett hår och en gröttallrik i handen slog det mig hur otroligt lyckligt lottad jag är. Iris bökade omkring med snor i näsan, en slickepott i handen och en blomma på sin strumpbyxbak och pratade tyst och bekrymrat för sig själv medans hon rynkade med ögonbrynen. Underbara unge. Sen var det pappas tur att leka för jag åkte till jobbet. Som tur var kunde syster 3 lappa i den timme som vi missade i schemat. Vackert så.
Imorgon ska vi ha en skön familjedag, BÅDE jág och V ör lediga en helgdag, det har inte hänt sen december. Vi ska det lugnt, äta gott och gå promenera. Sen ska vi åka in till stan och kika på en systemkamera som väldigt gärna vill flytta till oss, speciellt nu då den är så billig. Nej nu blir det gott och blandat i soffan...

Inga kommentarer: