tisdag 14 april 2009

Irritationsmoment

Japp, jag knåpar som bäst på en ny blogg. En fin och fräsh och alldeles egen design. Det tar sin tid dock, jag är allt annat än teknisk. Nåväl, Iris sover nu äntligen. Vet inte riktigt vad som var tokigt då hon skulle sova ikväll men hon skrek för kung och fosterland. Det är inte lätt att vara liten. Hon hade det skönt i vagnen idag iallafall. Jag gick en 2 timmars promenad i det fina vädret och Iris hade på sig en skön mjuk dräkt i sovpåsen och låg bara där och njöt och slumrade till lite nu som då. Väl hemma igen fixade vi ihop en riktig braklunch åt pappa björn och mig. Han jobbar för tillfället bara en liten bit härifrån så då kommer han hem och lunchar, trevligt. Handlat har vi också gjort, träffade en gammal bekant vid Citymarket som nästan stirrade ihjäl sig då han såg mig med Iris i famnen på parkeringen. Trevligt? Något som deffinitivt INTE är trevligt är de idioter som parkerar på familjeparkeringen fast de inte har barn med sig. COME ON PEOPLE!!! Det är fruktansvärt jobbigt att kånka en bebis, 2 blöjpaket, 3 kassar mat en handväska storlek större över hela den förbankade stora parkeringen för att sen se någon lat typ kliva in i sin bil på familjeparkeringen med ett paket mjölk i handen. Gah! Skumpar man ut med barnsitsvagnen så att man inte behöver bära alla grejerna måste man skumpa in tillbakas hela vägen till receptionen med vagnen sen och det går ändå inte att ha bebisen där utan att riskera en smärre hjärnskakning av hoppande av gruset på parkeringen. Ne-e säger jag, alla utan barn ska hålla sig borta rån familjeparkeringen!

2 kommentarer:

johanna sa...

Jag håller SÅ med om familjeparkeringen. precis VARJE gång vi e å handlar så ser vi nån typ ensam man/kvinna som stiger ur eller sätter sig i bilen och parkerar på familjeparkeringen! Och varje gång blir man lika irriterad :D

Pia sa...

Jaaa, fan va jag blir arg då de utan barn promt ska parkera på familjeparkeringen!!!!! Och vi med twinsen.., jag spyr galla varje gång jag ser nån komma med en öl-back ihanden och gå till sin bil på familjeparkeringen. Och barnen lyser med sin frånvaro.