torsdag 2 april 2009

Torsdag

Jahapp, då var det torsdagkväll då. Fredag imorgon, helt sjukt hur snabbt tiden går.
Idag har vi hunnit med mycket. Mamma-babyumppan på morgonen gick ännu bättre än vanligt. Iris var så jätte snäll och bara sladdade runt i salen och lekte med de andra bebisarnas leksaker. Inte ett enda gnäll på hela timmen, duktig tjej. Det blir lite trist då jumppan slutar för våren, man har ju lärt känna alla mammor och bebisar lite bättre nu och det är ju alltid skönt med en aktivitet där ingen bryr sig fast ungen spyr och råddar. Sen ikväll skulle jag jobba men V kände sig lite olustig i magen och med tanke på den maginfluensa som härjat i våra bekantskapskretsar tänkte jag att det är nog bäst att jag stannar hemma och tar hand om Iris själv. Maginfluensa är inget vidare för små bebisar. Så det blev en lååång promenad i den fina vårkvällen och sen bökade jag och Iris på lite här hemma. Stackars tokan har varit lite gnällig och ynklig ikväll. Hon har sovit jätte dåligt idag och har helst bara gosat i famnen. Ätit dåligt har hon gjort också, och magen har krånglat lite. Tror (och hoppas) dock att det bara är nya tänder på gång.
Imorgon ska vi på begravning om Iris känner sig bättre, annars får V åka ensam. Skulle ha varit kul att åka till Folkhälsans familjecafé också men det är väl bäst att vi hålls hemma. Nu ska vi nog avsluta denhär dagen, har på känn att det blir en del tröstetimmar inatt. Stackars tjej, det värker verkligen i mitt modershjärta att se henne lessen...

Inga kommentarer: