söndag 5 april 2009

Helgen som gick

Ja, ännu en jätte skön helg har passerat, alldeles för snabbt. I lördags jobbade jag 7-15 och sen åkte jag och Irishjärtat till Lepplax för V skulle jobba hela kvällen. Iris tröttnar på våra golv och leksaker här hemma efter några dagar utan program. Hon blir gnällig och sur och ligger i ren protest med ansiktet i golvet och ylar. Sådana gånger åker vi antingen till Halpa Halli eller till Lepplax. Då är hong lad och nöjd och bumblar och bökar som vanligt igen. Underbara envisa unge.
Imorse steg min underbart bra-iga sambo upp med en morgonpigg dotter så att jag fick sova vidare, det uppskattades väldigt mycket. En timme senare klev jag upp också och hela familjen lekte på golvet en lång stund. Sen helt plötsligt mitt i allt stök och bök stiger Iris upp och står själv på fötterna och håller i sig med en hand i lära-gå vagnen. Hon såg så otroligt (!!) stor och självständig ut då hon stog där på vingliga ben och med världens största smile , vårt lilla barn. Sen gjorde hon det igen, tog tag i vedlådan och steg upp. Herregud, snart har vi en tonåring i huset. Eller det har vi ju redan, höhö.
På eftermiddagen packa vi in oss i bilen och åkte till Kokkola och hälsade på. Iris var lite missöjd och otålig men det hela fick sin förklaring då vi kom till mommos och blöjan fyldes med bajs. Nu snussar hon så skönt vår toka och V jobbar i sitt kontor. Själv har jag städat och nu ska jag avnjuta en kopp te och en appelsin före jag kryper i säng. Imorgon har vi planerat in en vasadag med mormor, jag är i desperatbehov av en vårjacka. Jackan jag hade ifjol är jätte stor och jackan jag hade våren före det är jätte liten. Iris ska få lite kläder hon också, nu plötsligt har hon växt ur allt och dessutom är alla plagg så otroligt nötta av allt tvättande. Vår lilla spyfia håller tvättmaskinen varm minsann...


Iris och pappa firar söndagsmorgon med fruktpure och rosett.

1 kommentar:

Pia sa...

åå så söt! :)