måndag 20 april 2009

Filmkväll


Det här är i stort sett allt jag sett av Iris idag, hon kunde inte ha brytt sig mindre om sin mor. Hon bara leker och leker och vill inte bli störd. Jag försökte göra roliga miner och apa mig för att få hennes uppmärksamhet men hon bara tittade på mig lite nonchalant och fortsatte med sitt. Min bebis har blivit stor. Då pappa björn kom hem så var hon lite intresserad iallafall. V körde ut mig och beodrade mig att göra någonting så jag styrde kosan mot loppis och gick där en stund. Fyndade en fin såndär stor oldschool mjölkkanna för 12 euro som jag tänkte plantera lite blomster i till sommaren. Det ska bli så skönt att få pyssla på gården då det blir varmare och torrare så att Iris kan vara med. Ett litet växthus utlovades redan ifjol så V har lite press på sig nu i vår att uppfylla sitt löfte. En sandlåda ska vi (V) bygga också, Irishjärtat måste ju ha någonstans att böka runt i sommar också. I endan av Baggränd finns en liten mysig park med en mini lekplats för lite mindre barn. Där finns också en några bänkar och ett bord så i sommar får jag nog joina de mammor som satt där på dagarna ifjol då jag stånkade runt med min stora mage.
Ikväll har vi sett en film , surprise,och nu väntar jag på att V ska bli klar med sitt kontorsjobb så att vi kan säga godnatt och släcka lampan. Imorgon skulle jag gärna gå en långpromenad, får se om orken lyser med sin frånvaro som den gjorde idag...

Inga kommentarer: