tisdag 7 april 2009

Flitig tisdag

Det blidde ingen bebisträff idag, men vi har hunnit med en hel massa annat. Riktigt när vi har hunnit med det förstår jag inte för jag har suttit på golvet med Iris hela dagen känns det som. Jag ser mig inte själv som en hispig hönsmamma men Irishjärtat stiger upp överallt och släpper sig pinnrak bakåt i golvet och då kan jag inte bara sitta och se på heller. Visst är det roligt att hon lär sig nya saker men ibland blir det lite väl farligt. Ropat har hon gjort hela dagen också, bestämt och högljutt som om hon vore irriterad över att inga saker lydde henne. Hon är nog allt härligt vår dotter med sitt vilda temperament.
Har påbörjat en vårstädning storlek större här på Baggränd 2 idag. Rensat garderober och tvättat lite fönster. Iris har växt ur ännu mera kläder så de packades undan. Jag tvivlar på att jag någonsin kommer att använda det mesta av kläderna igen, det finns så otroligt mycket minnen i varenda plagg att jag inte vet om jag har hjärta att sätta dem på andra barn. I lådan fanns Iris små 50 och 56 st kläder och just då skulle det ha varit så underbart fint med ett litet knytte till i familjen men sen vände jag mig om och såg Iris som hade 1000 dammråttor i håret (hon hjälpte mig att städa under sängen) i full fart med att plantera om en blomma ståendes samtidigt som hon höll fast sig i vardagsrumsgardinen. Då plötsligt kändes det som att det räcker gott och väl med en.
Nu ska jag vika lite tvätt och fylla den maffiga sachertårtan jag bakat ikväll. Går det åt 500 gr mörkchoklad till ett och samma bakverk kan det bara betyda en sak, succe´.

Inga kommentarer: