söndag 19 april 2009

Söndagmys

Irishjärtat sov jätte bra inatt igen, 13 h med endast ett litet skrik. Håhhåjaja, livet som småbarnsförälder är nog allt tufft :) Nej, men man får ju passa på att njuta av dessa nätter. Sen klev vi upp och det tog mig cirkus 12 minuter att upptäcka att jag klarar inte av att ha Iris shjälv idag ännu. V skulle jobba så vi slog en signal till mormor och åkte dit. Jag hatar att inte ens kunna ta hand om min dotter själv ett par timmar, men jag vill verkligen inte att stygnen ska rivas upp heller. Så hellre tar jag hjälp av andra ett par dagar så att såret får läka ifred än att riva upp det om och om igen och aldrig slippa smärtan och irritationen. Väl i Lepplax så bökade Iris omkring som vanligt och jag åt god mat och vilade mig.
Nu ikväll har A varit hit och fotat vår lilla tös så nu väntar vi med spänning på resultatet. Det är så roligt att ha bilder av henne som andra tagit också, ju fler desto bättre. Nu sover Iris sött och jag och V ska se på film och äta lite blåbärspaj som blev över från i eftermiddags. Morgondagen har ännu inga planer, men det brukar bli full rulle ändå. Nej nu film och paj. Ha de!

Inga kommentarer: