måndag 20 april 2009

Egen vilja

Ja, vår dotter har då verkligen en egen vilja. Men det är ju bra. Idag sov hon till 8.30 och efter lite bökande fick jag henne ur sängen utan att stygnen blödde alls, inte illa. Lite morgonvälling och nya kläder senare förvandlades vår dotter till en lekmaskin och lekte och lekte och lekte med allt och alla. Hon skulle absolut ta ALLA saker hon ville leka med med sig och krypa under gungstolen. Sak efter sak drog hon dit och då hon lekt med dem en stund och skulle hämta en ny slapp hon inte bort och skrek och ropadae att "nu du mamma, nu är det bråttom". Efter en massa stök och ansträngningar fick jag bort henne därifrån och 1 minut senare var hon tillbaka uner gungstolen och lekte och ännu 1 minut efter det skulle hon bort igen.Upprepa detta 23 gånger. Så har vår dag sett ut hittills och nu sover skruttan ute i vagnen. Det är just sånahär dagar jag njuuuter av att vara hemmamamma. Jag får hålla på här hemma i lugn och ro, ha en underbar dotter som ser till att vi inte har tråkigt en enda sekund. Att få hämta posten i pyjamasbyxor och äta frukost kl 11 om man så vill. Idag fick jag dessutom lunchsällskap, V kom hem så jag hade kockat en god lunch och lite plättar till efterrätt. Mumma. Nu ska jag passa på att tvätta lite förän iris vaknar, ha en bra dag!


Iris SKA faktiskt leka här

Inga kommentarer: