onsdag 8 april 2009

Onsdag

Ja, ännu en dag har susat förbi. Iris sov bra inatt men jag och V satt uppe alldeles för länge. Jag skyller delvis på House och delvis på det starka kaffet vi drack på kvällen. Nåväl, idag har min vän C förgyllt vår vardag med lunch på stan och lite lek på golvet här hemma, vän S tittade också in en stund. Iris har grejat och fixat på golvet och varit rätt så nöjd, det gillar vi. Sen åkte vi till Lepplax och promenerade och hälsade på Iris kosingar. Det blir så fruktansvärt tråkigt här ibland då V bara jobbar och jobbar och Iris bara leker och leker.
Har städat och ordnat klart här hemma för påsken nu. Iris satt knäpptyst och andäktigt i matstolen och tittade då jag satte fjädrar i påskriset, det var det coolaste hon sett på väldigt länge. Min dotter är det coolaste jag sett på väldigt länge. Det är så roligt att se hur hon varje dag blir mer och mer som en riktig människa, vilka drag hon ärvt av sin mor och vilka hon ärvt av sin far. Hittills har vi mest sett den temperamentsfulla och smått bök-aktiga sidan av henne och V och jag är rörande överens om att det är från mig. Sen då hon visar ett oändligt tålamod och lite fixaregenskapet kan vi fastställa faderskapet riktigt på riktigt.
Nu råder lugn här på Baggränd 2, det händer inte allt för ofta så jag ska passa på att njuta lite. En kopp te och en god bok, sen ska jag soooova många långa timmar hade jag tänkt. Få se vad Iris hade tänkt. Imorgon ska vi på mammababy-jumpa och sen ska jag jobba.

Inga kommentarer: