måndag 10 november 2008

Substitut

I ett försök att få lite mer energi och ork har jag bytt ut allt sockrigt jag plockar i mig under dagen till morötter. Hittills har det väl gått lite si sådär men jag fortsätter att uthärda mitt enorma sockersug och skalar morötter som besatt. Jag har också gjort mina vanliga 40 minuters promenadrutter till 60 minuter för att få lite mer frisk luft och motion. Att vara hemma hela dagarna leder automatiskt till att man(iallafall jag) äter dubbelt mer än vanligt och för det mesta är det bara onödigt småätande ur skåp och lådor. Så, imorgon hoppas jag på att suget ärlite mindre iallafall, annars räcker det nog inte med bara morötter..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan göra smoothies! Mixa naturell jogurt, lite surmjölk å bär eller frukt, smaskens till sista slicken! Vill man ha en exotisk variant så kan man använda frusna mangokuber eller konserverad persika!

Anonym sa...

Jag känner igen småätandet.. :D Tyvärr.