torsdag 27 november 2008

Pick

Har inte hunnit uppdatera bloggen så mycket men vi har haft fullt upp här på Baggränd 2. Idag var det rådgivningsbesök på schemat. Man är nog lyckligt lottad om man måste ha väckarklocka för att hinna till rådgivningen med en liten bebis till klockan 10, det tar max 3 minuter att köra dit.Iris var lite sur då jag väckte henne men det gick snabbt om.Hon är så glad på dagarna, skrattar och jollrar hela tiden. Väl framme vid rådgivningen fick Iris sin första vaccination, DTaP,IPV o Hib. Hon var jätte duktig och grät inte ens, hon bara morrade lite åt råddatanten. Vår stora tjej väger nu 5405 g och mäter hela 59 cm.

Sen bäddade jag ner Iris i vagnen och gick till Jakobstads enda barnvagnsvänliga cafe och smällde i mig frukost/lunch. Sen traskade jag runt i butiker i nästan 2 timmar sålänge Iris sov sin skönhetssömn. Hittade mycket fint men inget nödvändigt så det enda jag hade med mej hem var ett paket sej. Vilken vild shoppingrunda!
Ikväll har Iris varit lite ledsen och gråtig av pickan, stackarn. Hon fick panadol nu till natten så hoppas hon sover bra fast hon har det lite krångligt. Nu ska jag joina V i soffan , gammelmoster har försett oss med pepparkakor och skorpor så det ska vi knapra på ikväll.

Inga kommentarer: