tisdag 4 november 2008

Sköna dagar

Idag var jag och Iris på en riktig långpromenad i det vackra höstvädret så nu är mitt friskluftskonto på plus igen.Sen donade jag lite här inne medans Iris fortsatte sin tupplur där ute. Resultatet av mitt röjande blev ungefär 50 oanvända små blöjor som jag helst av allt skulle slippa. Måste hitta någon med en liten bebis som kanske skulle vara intresserad att köpa dem för en billig peng.
Då pappa björn kom hem från jobbet idag hade jag och Iris slocknat i soffan till ett avsnitt av Sex and the city, Iris med mjölk runt munnen och jag med kladdkaka. Det är så skönt att vara mammaledig! Sen då vi vaknat till ordentligt styrde vi kosan mot Lepplax där vi sen spenderade kvällen. Iris skrattade lyckligt då hon såg mormors kökstapeter så hon gillade nog vår lilla utflykt. Jag lyckades slarva bort båda mina penicilin sorter , men lyckligvis återfanns de dock senare. Sen glömde jag alla mina lakan i farstun.Då vi kom hem krockade jag nästan i garaget för att sen kunna slå huvudet i bildörren av ren chock.Så sammanfattningsvis kan vi säga att det var en lyckad kväll. Nattningen gick som en dans på rosor så nu ligger Iris och snussar och skrattar i sömnen, hon drömmer säkert om mormors fina tapeter.
Det känns som om det har varit en lång dag idag så det ska bli extra skönt att krypa ner under täcket. Imorgon ska jag och min dotter besöka min fd arbetskollega och hennes lillkille förän de tar planet till Bryssel, vi kommer att sakna lite deras sällskap på dagarna...

Inga kommentarer: