söndag 30 november 2008

Egentid

Ännu en dag har susat förbi och Iris har blivit en dag äldre. Igen. Hon blir så stor vår lilla bebis. Nåja,dagen spenderades delvis i Lepplax som jag förutspådde. Jag och V hade en film vi väldigt gärna ville se och mormor hade ett barnbarn hon väldigt gärna ville sköta så den ekvationen löste sig fint. Sen åt vi familjekebab med ett plock ur familjen. En fin söndag med andra ord. Väl hemma tog vi en kvällspromenad i all slask, inte en enda bilist verkade bry sig om vad de ställde till med så nu är vi dyblöta! Iris var dock glad efter att hon sovit en timme ute i friska luften , och det är väl ändå det viktigaste.
Jag läser många mamma-barn bloggar då jag hinner och i ganska många klagas det mycket över hur lite tid mammorna får för sig själv. Som nybliven mamma har jag väl inte så mycket att säga till om egentligen, men jag brukar alltid tänka att dehär få fösta småbarnsåren är väl de enda man får umgås med sina barn så mycket. Sen blir man bara pinsam och barnen ser man inte så mycket av. Klart att jag har stunder då jag verkligen njuter av att få lite egentid men efter några minuter vill jag nog helst vara med vår underbara dotter igen. Kanske känner jag annorlunda om några månader men jag hoppas verkligen att jag aldrig behöver känna att mitt barn är ivägen!
Nu busas det i babygymmet här på golvet så spott och spyor yr omkring. Var lite blödig tidigare ikväll och tänkte att det bästa skulle vara om alla barn kunde vara lika lyckliga som min dotter är ikväll.Ska jag skylla på amningshormonerna igen?

Inga kommentarer: