torsdag 6 november 2008

Oväntat firande

Idag har vi varit på rådgivning. Vår lilla tjej väger nu 5050g och mäter hela 57 cm, inte illa! Fabbo doktorn tyckte hon var så duktig så och Iris var flitig att visa alla sina trick, mamma var stolt som en tupp! Sen var det min tur och det gick väl bra det också.Jag fick klartecken för att börja träna så det ska bli skönt att få röra på sig lite mer. Iris gillade verkligen inte den rådgviningstants-studerande som skulle ta hand om henne medans jag var hos doktorn så det ekade av hennes arga skrik över hela centrummottagningen och den stackars studeranden grät nästan av lättnad sen då jag tog över. Så ni blivande barnmorskor/hälsovårdare har mycket att se fram emot.
Ikväll har Iris bara varit med sin pappa så jag har hunnit med mycket. Städat, skurat, tvättat, betalt räkningar, lagat mat och kokat alla tuttar och tuttflaskor jag fått tag på. Nu känns det riktigt bra med fredag imorgon! Min vän och Iris småkusin C ska joina oss på vår förmiddagspromenad och sen ska vi fixa lite med pappa björns farsdagspresent.Hade nån sagt åt oss för ett år sedan att nästa år ska vi fira farsdag hade vi nog bara skrattat åt dem, men tänk vilken tur att det blev så ändå!

Inga kommentarer: