måndag 24 november 2008

Morgondagens i-landsproblem

Efter några intensiva dygn med krånglig penicilinmage och sömnlösa nätter har vi nu äntligen hittat tillbaka till vardagen. Iris är mycket gladare och nöjdare och sover bara bättre och bättre nattetid. Inatt var hon dock väldigt otrygg av ovädret utomhus men det löste sig då hon fick sova i vår säng. Det var väldigt mysigt att ha henne nära men hon får nog fortsätta att sova i sin egen säng, lite egen yta behöver jag iallafall några timmar.
Idag vakande vi kl 10 och pysslade lite här hemma tills det var dags för Iris att sova. Hela gården och uppfarten var täckt av stora drivor efter nattens oväder så det blev några timmars hårt jobb innan all snö var borta. Mina extra gravidkilon fick sig en ritkig match och friskluftskontot fylldes på, vackert så. Iris sov 3 timmar i vagnen och sen fick hon avnjuta lite babymassage, hon njöt för fulla muggar!
Under vår kvällspromenad förundrades jag och V över hur snabbt hon växer, jag har sagt det förr och jag säger det igen, tiden bara rusar förbi! Ikväll drack Iris sin första flaska modersmjölksersättning, väldigt moget och ännu ett tecken på att vår lilla skruttiga bebis håller på att bli en stor och tuff tjej.
Imorgon ska jag och Iris åka in till stan på lite ärenden, om vädret tillåter. Om det regnar eller snöar blir insidan av vagnen så våt förän jag har packat fram den ur bilen och bäddat och är det riktigt kallt är det lite svårt med kläder för hon får ju så fruktansvärt varmt inomhus med full vintermundering på. Det är väl vad man kan kalla ett riktigt i-landsproblem trots allt...

Inga kommentarer: