måndag 3 november 2008

..go on and on..

Ikväll är vi lite sega här på Baggränd 2. Vi har struntat i alla måsten och bara suttit i soffan hela kvällen, ack så skönt! Iris satt länge i pappas famn efter att de badat och bara njöt av att få ta det lugnt och prata me sin far.
Det är så roligt att Iris blir större och man börjar se hennes personlighet. Hittills har vi mest sett den envisa sidan av vår tjej men än har hon mycket att bjuda på! Då jag gick runt i sovrummet med henne ikväll och hon böjde sig bakåt som en makaron och stirrade omkring sig och jag var inne på mitt tolfte varv av my heart will go on kunde jag inte låta bli att le. Min rygg gick nästan av på mitten av allt bärande, jag var hungrig och trött och vår lilla tjej ville allt annat än äta för att sen kunna somna men ändå var det så bra! Jag får vara hennes mamma och det är helt otroligt hur mycket hon ger oss! Sen då jag avverkat ännu några varv av vår sång och hennes ögonlock sakta blev allt tyngre satte jag mig försiktigt ner och lurade henne att äta. Då hon var mätt gäspade hon en gång och stängde ögonen för natten. Yes, lyckan var total,hon var så fin och jag var glad. Underbara unge..

Inga kommentarer: