onsdag 19 november 2008

Friska vindar

Nu har Iris tillfrisknat,penicilin är nog allt ett pra påfund! Nu är hon sitt gamla jag igen, vi hade nästan glömt bort hur glad och livlig hon brukar vara.
Idag har jag och Iris varit i Lepplax hela dagen. Det är så roligt att tillbringa nån dag i veckan där, vi känner oss så välkomna överallt och ingen bryr sig om att vi stannar länge och är lite i vägen. Jag tror att man som hemmamamma behöver få komma ut och träffas och umgås med andra för att må bra. Få något annat att tänka på och få lite avlastning med vardagliga sysslor kring sin baby. På tal om det ska jag och Iris besöka folkhälsnas familjecafe´imorgon, vi fick klartecken från rådgivningen att umgås med andra barn utan att riskera att de smitaas. Annars tycker jag att utbudet av mamma-barnträffar i Jakobstad är uruselt. Kan någon tipsa om några såna aktiviteter, offentliga eller mer privata?
Iris somnade snällt ikväll utan skrik och tårar,ännu ett tecken på att hon mårmycket bättre. Nu ska nog mamman i huset lägga sig också, vår dotter har blivit lite av en morgonpigg liten rackare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Imoron e de julbasar på Htc, de kan ju va en programpunkt!