lördag 29 november 2008

Lång lördag

Det blev en lång natt inatt. Vår stackars dotter var så ynklig och olycklig och de korta stunderna hon sov låg hon ihopkurad i mammas famn. Det var ändå rätt så mysigt fast klockan var mitt i natten och resten av staden sov. Sen mot morgonkvisten tog pappa björn över så då fick jag sova några timmar iallafall. Det är krångligt att bli vaccinerad då man är så liten.
Idag har vi haft en jätte skön dag härpå Baggränd2. Iris har sovit ganska mycket efter nattens äventyr men då hon har vart vaken har hon varit gosig och nöjd. Jag och V städade hela förmiddagen så nu är vårat hem klart för lillajulsfirande av alla de slag. Det ska bli så roligt att fira vår första jul tillsammans som familj. Förra julen mådde jag pyton och spydde av blotta tanken på julskinka men i år ser jag fram emot all julmat! Mumma.
På eftermiddagen tog jag och Iris en tupplur i vårt blänkande rena sovrum. Iris uppförde sig riktigt bra och spydde inte ner ett enda lakan, duktig tjej. Sen kom syster 2 och hennes mickiman på besök. Efter x antal tortillas och en och annan bulle och pepparkaka styrde de kosan hemmåt. Nu sover Iris djupt och små snarkningar hörs från sovrummet. V diskar undan efter kvällen och det brinner ljus överallt i vårt hem. Snart ska vi krypa ner i soffan och bara njuta av lugnet och varandra.Jag kunde inte vara lyckligare.

Inga kommentarer: