söndag 2 augusti 2009

Lånar internet av mor och far

Idag har vi städat det sista i vårt gamla hem hemma på vår gata i stan,nu är vi riktiga lantisar! Iris har hunnit med en ordentlig förkylning och två tandsprickningar under flytten, hon kan dethär med timing vår fröken. Tur att vi är unga som rådgivningstanten brukar säga. Men fastän det blivit många tårar, lite sömn och mycket bortrivet hår under flytten känns det himla bra just nu. Det mesta är fädigt i vårt nya hem och vi ställer siktet på framtiden.
På tal om framtiden så ser den rätt så hektisk ut nu den närmsta tiden iallafall. I september är jag mammaledig,studerande och halvtidsjobbare. Jag är helt säker på att det kommer att gå bra så jag ser fram emot hösten. Jag ser också fram emot att Iris ska ta sina första steg, hon springer fram om hon får hålla i ett finger eller två men ännu vågar hon inte släppa taget. Babblar gör hon destomer, mamma,pappa,tack och där kan hon säga, om än inte riktigt ordenltigt. Däremellan kommer en massa olika ljud och rop. Hon är ljuvlig vår dotter, nu ska jag cykla hem och pussa henne godnatt.

Inga kommentarer: