tisdag 4 augusti 2009

Nödvändigt ont

Usch och fy för idag,jag har spenderat dagen med att ta andra skedet till mitt körkort. Nu är det äntligen över, bortsett från mörkerkörningen då. 36 grader mätte biltermometern då det var som varmast på halkbanan, utan AC hade jag avlidit på stället. Att sen sitta ytterligare en timme i bilen för att få undervisning 2 timmar instängd i ett litet äckligt klassrum gjorde att jag nästan avled ändå. Men än lever jag så jag är glad och nöjd.
Jag kom hem preis för att hinna pussa dottern godnatt och bädda ner pappa björn i soffan framför en film. Stackarn har blivit sjuk han också och vi vet väl alla hur det är med män och förkylningar. Inget att leka med. Jag känner mig krasslig igen(antagligen pga AC:n som jobbat på högvarv hela dagen) så jag ska söka mig hemåt och påbörja en av de nylånade böckerna. Alla frågar hur vi trivs på landet och jag måste säa att vi trivs fint allihopa, men vi är ju ganska vana lantbor ändå. Iris gillar att kunna ströva fritt och ta sig in och ut genom terassdörren själv utan att bli påkörd.Imorgon borde vi få ny sand till sandlådan så då blir det riktigt kalas. Livet är skönt med en kravlande,babblande och älskad unge.

Inga kommentarer: