onsdag 19 augusti 2009

Orsak till frånvaro

Här har mamman i huset varit sjuk, eller jag är väl sjuk ännu. En ordentlig lunginflamation, hosta, feber och allmänt illamående. Men nu är jag på bättringsvägen, äntligen! På fredag ska jag på en ny lungröntgen och efter det får jag förhoppningsvis röra på mig lite igen, nu ska jag egentligen bara sitta och ligga. Yeah right.
Iris är frisk och kry, som tur är. Energin finner inga gränser så nu på eftermiddagen ska mormor rasta henne. Själv ska jag sova en stund tror jag.
Ja, föresten, ett bröllop hann vi ju med i helgen. Min vän S och min nästan-kusin N gifte sig i lördags, det var så fint och vackert och flera tårar rullade längs kinderna i kyrkan. Vi blev lite giftassugna själva men med tanke på att Iris (med hjälp av 7 personer) hölls i kyrkbänken i ca 1,5 minut förrän hon vrålade och sprattlade som ett helt nät fiskar är det nog bäst att vi väntar ett år. Eller 17.
V och Iris spenderade alltså största delen av vigseln ute på gruset istället.
Vid festen erbjöds dock större krypytor och Iris fick ha så bråttom som hon ville. Halv 9 somnade hon i vagnen i en mörk korriodor i sin randiga pyjamas och vi fick njuta av resten av bröllopsfesten i lugn och ro. Vackert så.
Nu ska jag värma lunch och se på VM, ha de bra!


Bild tagen igår kl 07.45

1 kommentar:

Syster 2 sa...

...men Iris sku ju kuna koma krypand med ringen upp till altaret :)