lördag 8 augusti 2009

Morgonbestyr

Nu har vi internet i vårt nya hem, halleluja. Jag firade det hela med att betala en hög räkningar. Idag är det lördag fast det känns helt klart som en söndag. Jag var ute och möhippade igår och det var allt annat än roligt att vakna kl 8 imorse. Väckningen var dock ganska gullig. Jag hörde skratt från vardagsrummet och kikade ut. Där satt Iris i läragå-vagnen iklädd en rosa solhatt och blöja,min handväska hade hon hängt runt halsen som ett halsband som hon alltid gör. Pappa björn drog runt henne i huset med ett band fastknutet i läragå-vagnen och Iris tjöt av skratt. Det slog mig verkligen vilken underbar liten familj jag har. Sen åt vi frukost hela familjen tillsammans. Iris äter alltid en smörgås hon också, en brödbit med lite smör och gurka. Det smaskar hon i sig så ordentligt. Vi har jobbat i skift idag så V tog morgonskiftet och sen till eftermiddagen åkte jag till mitt jobb.
Jag längtar allt mer till hösten, till haglöfsjackan och långa promenader.Vi firar alla våra fördelsedagar också,28 augusti blir skrållan 1, i september blir V 23 och i oktober fyller jag hela 20 år.
Nu ska det sovas, jobb imorgon 7-15. Godnatt!

Inga kommentarer: