lördag 22 augusti 2009

Sömntuta

Nu är jag frisk på riktigt! Antibiotikan tröttar fortfarande men i övrigt känner jag mig levande igen. Härligt, härligt. Iris är i högsta grad levande hon också, full rulle dag ut och dag in. Snart fyller hon ett år, jag fattar det fortfarande inte! Lilla fjunbebis har blivit stor.
Barnet sov inget vidare inatt, från kl 1 var hon vaken i genomsnitt 8 ggr/timme fram till kl 05.25 då det tydligen var morgon. Det är väldigt sällan jag väcker V nattetid, han jobbar ju på dagarna så jag tycker han ska få sova men kl 4 inatt var jag supertrött och knuffade lite i V så han skulle vakna och trösta Iris. Jag knuffades och knuffades och i ren irritation slog jag armbågen i ryggen på honom då han inte vaknade. Då flyger V upp och ropar: JA MEN JA FIXAR JU TAKVINKLARNA SÅ FORT JA KAN (FULT ORD), efter det lägger han sig ner och sover vidare så gott så gott. Jag kunde ju inte annat än skratta. Sen imorse hämtar han glatt ungen ur hennes rum och säger Oh, what a good girl sleeping all night long! Då dog jag lite, man skulle vara en riktig karl och sova igenom värsta Armageddon och vakna utvilad och glad. Han har sömnens gåva vår pappa björn...
Fadern åkte till jobbet och jag och Iris sov på vardagsrumsmattan en stund tills Barnkanalen vaknade och Iris fick sitt morgonprogram. Resten av dagen storstädade vi, bara för att. En massa utelek, 40 kanelbullar och 2l rabarberdricka har vi hunnit med också. Nu sover skrållan och V och jag är kebabsugna. Men bor man på landet får man nöja sig med varma smörgåsar. men nog är det ju härligt att bo på landet ändå, vi trivs som fiskar i vatten. Åker runt från hus till hus dagarna i ända och bara njuter av att vara ute. Jag längtar med en skräckblandad förtjusning tills husbygget tar fart. Vi har massor kvar att planera men det masta har vi i huvudet. Gick omkring på "tomten" igår och mätte och klurade, det blir såååå bra och det blir bara vårat!
Nu är Iris vaken igen, Vm står på schemat ikväll igen, vad annat...

Inga kommentarer: