onsdag 26 augusti 2009

Onsdag

Här hos oss på Eirikasvägen rullar livet på. Vi råddar, städar, sover, leker, äter, spyr, gråter, tröstar och övar gåteknik på skakiga ben.Fastän vår dotter är hyperaktiv och väldigt..energisk lyckas vi hitta de små men ack så värdefulla lugna sekundstunderna allt oftare i vardagen. De små stunderna då stöket tar en paus och då vi bara för några andetag kan varva ner och ta det lungt. Iris kan sitta i famnen, ligga på mattan med huvudet på min mage, bara vara för ett ögonblick. Sen har man nya krafter igen och orkar med resten av dagen utan problem.
Denhär dagen fick vi sovmorgon. I 2 veckor nu har skrållan vaknat sådär hemskt tidigt, och jag som ändå har blivit en riktigt morgonmänniska har legat i sängen och gjort alla slags överenskommelser med alla slags väsen att OM jag bara får sova denna morgon, denna morgon alena... Förgäves förstås, barnet snurrat och hoppat runt som en duracellkanin i sin säng och absolut ingenting har fått henne att ens överväga att somna om. Då har vi glatt stigit upp och väntat flera timmar på att Barnkanalen ska vakna. Men imorse sov hon till 7.30, 7.30!!! Det kan man kalla vardagslyx.
Jag hade jobbdag idag så efter en makaronigryta och kladdkaka susade jag iväg till jobbet och V och Iris åkte till Kokkola. Där fick Iris syn på en liten plastkalv vid BR Toys och kärleken var total. V ringde stolt och berättade att Iris hade fått en....en...babycow. Det var ett sådan tillfälle då jag smälte helt och hållet(och helt oväntat) och fick en kärleksklump i hela kroppen, åh vad jag älskar den människan! Och vår dotter. Då jag kom hem sov dottern så gott och V likaså.
Imorgon ska vi städa och baka och sen kommer H hit på lite privateftis, vi ska promenixa och hämta honom från skolan. Iris gillar sin H-kusin otroligt mycket så det lär bli en lyckad eftermiddag. Nu ska jag äta lite kladdkaka och bara njuta av lugnet. Life is sweet.

Inga kommentarer: