torsdag 4 juni 2009

Tidig väckning, kaffe och ekorosk

Iris vaknade 5.20 imorse, strålande glad. Päronen var inte så glada men det var ju bara att kliva upp. Både Iris och jag är hängiga idag, rastlösa. Iris har varit arg på sina leksaker och ropat och skrikit åt dem. I ren frustration slängde hon dem runt sig till slut och naturligtvis blev hon lessen då det gjorde ont. Då passade det bra att komma i mammas famn och titta på Drömmarnas trädgård. Nu sover hon där ute och jag dricker kaffe. Det blåser och är ruggigt och kallt där ute så jag tände en brasa och letade reda på ett par ullsockor. Jag hade tänkt åka in till stan en stund nu på förmiddagen men vi blåser nog bort så vi får hålla oss inne. Kanske någon av ärtans pojkvänner vill ha sällskap idag, jag ska nog ringa och kolla. På eftermiddagen ska vi till ekorosk med pappa björn och en sväng vialoppis för att fylla på vårt bord. Skönt att slippa grejer vi inte använt på ett år. Ha en bra dag!

Inga kommentarer: