fredag 12 juni 2009

Fredag hela veckan

Ja då var det fredag igen, känns som om jag skriver det i varje inlägg. Iris sov dåligt inatt igen, vaken flera ggr/h. Hon har varit på ganska bra humör idag ändå, lite lättsårad bara. Vi såg på våra vanlga morgonbarnprogram och drack välling i soffan före vi började pyssla på med lite småsaker här hemma. Grannarna hade flyttmaraton med hela tjocka släkten så vi flydde till mormors för att ärtan skulle få sova ifred. Väl hemma igen så hann vi leka med lego och fixa mat före pappa björn kom hem kl 18. Nog är det ju lite typiskt ändå, här flänger jag omkring hela dagen och tröstar och underhåller en irriterad bebis och ingenting är riktig bra om man frågar bebisen. Leksakerna är tråkiga och livet är allmänt trist. Det gnälls och hängs i byxbenen på mamma. Sen kommer pappa hem och PLING blir världen så vacker igen, fåglarna kvittrar och det växer majsbågar på buskarna. Det hela blir bara bättre av att V säger: What a good girl you are today, so happy! Nåja, min dotter är minst lika underbar fast hon är gnällig och arg och det är ju bara ett bra tecken att hon alltid blir glad då pappa kommer, så varför irritera sig på det då.
Efter att ärtan badat och varit gosig bäddade vi ner henne och jag drog på mig skorna och avverkade 3 varv på spånbanan. Great success, trots myggen. Vi valde att blunda för röran här hemma och alla måsten och bara njuta av varandras sällskap och mysa framför en film. Det är ju ändå bara fredag en dag i veckan. Nu sover de andra familjemedlemmarna sött och jag ska fixa lite lunch till imorgon före jag avslutar den här dagen. Imorgon ska jag jobba 13.30-21.30 , få se vad vi hittar på på förmiddagen.Den som lever får se...

Inga kommentarer: