fredag 26 juni 2009

Tacka vet jag drömmarnas trädgård

Iris har haft en gnälldag idag. Stackarn har nya tänder på gång, sylvassa små nubbar som är timmar från att bryta sig ut genom tandköttet. Jag lider verkligen med min dotter. Panadol och kalla bitleksaker hjälpte lite men hon var ändå ledsen. Vi var iallafall ute hela morgonen före värsta värmen slog till. Grannfrun bjöd på glass så vi satt och diskuterade våra småttingar i solen sålänge de sov i varsin vagn i skuggan. Sen vaknade lill-bebisen och jag fick ha honom i famnen och bara gosa. Han är så liten! Eller egentligen är han 2 månader men jämfört med Iris var han en liten puttinutt. Så gosig och trubbig. Han låg bara och gnydde lite och suttade på sina händer. Jag blev farligt babysjuk. Livsfarligt. Jag vill ha 5 bebisar, minst, nu.
Pappa björn kom hem och tog över och jag cyklade i racerfart till jobbet. Efter en svettig kväll på jobbet var det så skönt att få cykla hem i lugn och ro i den sköna sommarkvällen. Sen dess har jag bakat och packat våra grejer tills imorgon. Vi ska åka till mammas och pappas villa och både jag och V är barnsligt ivriga inför morgondagen. Det ska bi så roligt att slippa ut och göra något hela lilla familjen. det blir Iris första båttur dessutom. Nej nu ska jag väcka min sambo som somnat i soffan. Ha en trevlig helg alla läsare!

Inga kommentarer: