måndag 29 juni 2009

Måndag

Idag har vi haft en städdag Irishjärtat och jag. Vi har rensat och ordnat och skurat och tvättat. Iris sov dessutom 1,5 h där ute i vagnen på eftermiddagen och jag som inte är van med sådan lyx fick gjort en massa saker under den tiden. V åkte till jobbet strax efter kl 6 imorse och var hemma och hämtade lite verktyg kl 10 men sen dess har vi inte sett av honom. Det känns verkligen trist att vi får så lite familjetid men det hjälps inte, inte denhär sommaren. Hoppas dock att han kommer hem före jag kryper till kojs, det skulle vara skönt att få dra några varv runt spånbanan. Hittade mina fina träningsbyxor under sängen idag då vi städade så jag är åter igen fit for fight.
Igår fick vi träffa lilla systerdottern. Hon var så pytteliten och så söt. Jag tror inte att Iris var sådär liten, men det var hon väl nog. Iris blev ju föresten hela 10 månder igår, stora tjejen. Snart får vi planera hennes första födelsedag, otroligt. Nu ska jag skura wc:n och tvätta lite mer kläder. Imorgon ska vi till Lepplax en sväng och gå en ordentlig promenad med Sven. Sen på eftermiddagen får vi lekbesök, det ska bli kul. Ha en bra kväll!

2 kommentarer:

Jennis sa...

va? ska ni flytta ? jag har förrästen fått reda på var dendär ena försvunna boken e, men inte fått den ennu :D

Jennis sa...

Vad roligt! Ska ni bygga det själv eller ha ni "beställt" ett hus?