torsdag 11 juni 2009

Mulen dag

Iris har sovit väldigt dåligt inatt, upp och ner i sängen hela tiden. Ändå är vi pigga och glada idag så det är ju bra. Vi har rensat lite garderober nu på morgonen och Iris har varit väldigt hjälpsam. Jag har ordnat allt i fina högar och ärtan har rivit i allt och letat efter knappar på alla kläder. Men det är väl inte målet utan vägen som räknas.Hon är så söt Iris, hon vill kramas och gosas och träffar vi okänt folk kryper hon ner i famnen och gömmer ansiktet i min nyckelbensgrop. Vi var till banken igår och fick vänta 45 min före vi fick betjäning och Iris var så duktig! Hon satt och lekte med ett armband i min famn och tittade nyfiket på alla tanter och farbröder som gick ut och in. Sen spydde hon en stor morotsspya på väntsoffan men ingen såg det.
Nu sover Iris ute i vagnen och jag har en äppelkaka i ugnen. Nu ska jag ta en snabbdusch före ungen vaknar och kl 14 ska vi på mammabarn-träff. Ha en bra dag!


Dagen snabblunch. Ännu ett tecken på att man är småbarnsmamma, lunch kl 10....

Inga kommentarer: