torsdag 18 juni 2009

Helomvänding

Det är väldigt sällan som jag är på dåligt humör men idag har jag tagit ut min årskvot av irritation och frustration, så känns det iallafall. Egentligen har jag ju ingenting att gnälla över,jag har ett friskt barn och en underbar sambo och människor runt omkring mig som ställer upp i vått och torrt. Vi har mat på bordet och tak över huvudet. Vi har t.om. tv1000. Nej, skämt åsido, jag har allt jag kan önska. Kanske alla behöver få ha skitdagar, eller skittimmar iallafall. Jag tvivlar starkt på att det hät humöret håller i sig hela dagen.
På tal om skit så har Iris inte bajsat på över ett dygn nu. Intresseklubben antecknar kanske inte men för dethär hushållet betyder ett bajsfritt dygn endast en sak, gnäll. Dessutom skulle jag ju utmana ödet och midsommarhandla imorse. Kl 9 befann jag mig på citymarket parkeringen med en gnällig och arg bebis i famnen och 1000000000 andra människor som var ute på samma ärende som jag. Iris skrek, jag svettades och underhöll henne med paprikor och kryddpåsar, tanter skulle hälsa och kittla Iris på magen. Det hela slutade ju förstås med att jag glömt hälften av det jag skulle ha och att jag inte orkade föra in babysitter-vagnen tillbaka. Det är få saker som ger mig så dåligt samvete som att lämna bebisshoppingvagnarna där ute. Usch vad jag skäms. Nåja, väl hemma möts vi av ett obeskrivligt kaos och ute spikar grannarna en terass. Vi kan alltså glömma förmiddagssovandet idag. Huvudet dundrar av migränhuvudvärk och jag måste hinna till Kela före kl 2.
Nåja, nu känns det genast bättre. Iris har ju sovit 15 minuter nu iallafall så allt här efter är en bonus. Jag ska koka en kopp starkt kaffe, leta reda på en panadol och ta itu med hemmet. Värre än så är det inte. Dessutom är det ju fint lekparksväder idag,det lär ju Iris uppskatta väldigt mycket efter alla regndagar.Ikväll ska V sluta jobbet redan 17.30 så då hinner vi med en riktig familjemiddag och kanske t.om. en cykeltur före ärtan ska sova. Nu skrattar någon i vagnen så jag ska ta upp guldklimpen så får hon hjälpa mig att städa. Ha en bra dag!

Inga kommentarer: