söndag 7 juni 2009

söndag redan?

Ännu en vecka som gått alldeles för fort. Vart försvinner dagarna? Snart är det midsommar... Jag minns faktiskt inte vad vi gjorde förra midsommar men säkert satt vi bara hemma och var tjocka (ok, mest jag) och åt gott. Det ska bli roligt att fira Iris första midsommar, få se vad vi hittar på.
Imorse vaknade ärtan 7.45 så då steg hon och jag upp så att pappa björn fick sova vidare en stund till. Då han vaknade åkte vi till lepplax och spenderade största delen av dagen där. V jobbade och iris och jag lekte och åt. Hon var så glad då vi kom hem, hon hälsade på alla leksaker, gosade med extragosan och åt smulor under köksbordet. Det känns som om hon vuxit så mycket nu de senaste veckorna, vår bebis blir stor. Imorgon ska vi på 9 månaderskontroll för att se om hon växt till sig lite. Jag tror bestämt att vi ska promenera till rådgivningen om vädret tillåter. Sen borde vi hinna till loppis och till citymarket. En spännande dag må jag då säga. men egentligen spelar det ju ingen roll vad man gör, det är alltid roligt då Iris är med. Inatt drömde jag föresten att vi fick tvillingpojkar. Det var femte gången jag drömde det, månne det vara ett tecken? Den som lever får se.
Den här mamman vill iallafall leva imorgon så det blir nog en rätt så tidig kväll ikväll...


Iris på mostis terass. Bildkvaliten är dålig men jag kom inte ihåg hur man skulle förminska bilden, vilken tur att jag har V

1 kommentar:

Syster 2 sa...

Väldans fin terass och myckt söt Iris-skrutt!