torsdag 25 juni 2009

Sommarväder

Det är samma sak varje kväll, jag är taggad till tusen och har massor med projekt på gång och jag och Iris fixar och trixar här hemma. Sen då Iris somnat gör jag det misstaget att jag sätter mig i soffan. POFF och jag är en utsliten trött degklump som knappt orkar andas. Eller ok, så farligt är det väl inte, men hur som helt måste jag tvinga mig själv att slutföra alla påbörjade projekt. Sen tänker jag att såhär ska jag inte göra imorgon, men det gör jag ju naturligtvis iallafall.
Idag har jag jobbat, det var varmt! Iris var hos mormor så jag hämtade henne 15.30 och sen åkte vi hem och tvättade. V kom hem redan kl 18 ikväll så vi hann mysa lite hela familjen före det var dags för ärtan att sova. Nu jobbar V med en massa papper och jagh ska dra på mig skorna och styra kosan mot spånbanan. Sen ska jag trixa ihop en lasagne och bara ta det lugnt.
Iris lär sig så mycket nytt nu varje dag att jag inte ens vet var jag ska börja att berätta om allt. Hon är så medveten om allt,tittar så koncentrerat på mig då jag pratar. Går gör hon inte ännu, bara fram och tillbakas längs soffan och med lära gå-vagnen. Hon pussas och kramas och plockar mat åt sig själv. Hon kan tittut-a och skrattar hjärtligtdå hon busar. Hon är så fin och så älskad.

Inga kommentarer: