onsdag 13 maj 2009

Terass premiär

Ja imorse invigdes min nya terass med lek, kaffe och sol. Iris fick en ny bumblinghalare igår som fick fem plus om man frågar Iris. En ny mössa fick hon också så hon var så stilig så lilltussan. Det är så skönt att få vara ute mera nu, bara det här eviga blåsandet skulle lugna ner sig nu skulle det vara perfekt.
Nu sover Iris där ute och V skruvar ner vår TV. Själv ska jag kocka ihop en smaskig kycklingsallad , sen ska jag jobba ikväll. Iris och pappabjörn har en hel to-do-lista som jag skrivit så de lär inte bli sysslolösa ikväll. För övrigt så drar Iris den ena dundernatten efter den andra nu. 13,5 timmar har hon på nattens sovkonto, och under dessa timmar var hon vaken 2 minuter då hon drack lite välling. Och vilka kvällar vi får sen, hon somnar kl 19 varje kväll och sover som en stock. Hon är nog bra på alla sätt och vis ärtan, och V och jag får vara glada för att vi lyckade sypperligt med Iris kvällsrutiner. Nu skriker en bebis ute i vagnen, dags att leka lite till...

1 kommentar:

Syster 2 sa...

Vilken fin terass och vilken fin ballerina!