måndag 18 maj 2009

Tandagnisslan

Irishjärtat har en sylvass liten gadd som är på väg genom tandköttet, inga roliga tider kan jag säga. Men man får göra det bästa av situationen. Det positiva med en bebis som är rastlös och inte vill sitta inne och leka som värsta lame-bebisen är ju att man hinner med väldigt mycket på en och samma dag. Imorse sov vi till 8 och spenderade en timme här inne, tvättade, diskade, dammsugade. Sen åkte vi till sunds och köpte blommor. Väl hemma planterade vi allt och jag fixade en till rabatt utanför Iris sovrumsfönster. Hittade fina stenar under vår fram-terass så de fick fungera som mur mot gräsmattan. Riktigt lyckat faktiskt, imorgon ska jag plantera lite blommor där också. Sen sov ärtan en timme (pust) och mamman fick greja med lite saker här inne i lugn och ro. Efter mat och bajs åkte vi till stan i jakt på byxor åt mig. Iris fick en fin gunga och jag fick majs, vackert så. Nu sover ungen igen, jag hoppas det blir en halvtimmes lur iallafall. V är i Lepplax och bygger ikväll så jag och Iris ska nog ta en cykeltur sen. Nu ska jag äta, koka kaffe och längta efter enn ordentligt träningspass. Imorgon tror jag bestämt att vi ska åka till öppet dagis så att ärtan får leka av sig lite...

Inga kommentarer: