lördag 9 maj 2009

Lördag?

Ärtan hade det fint hos mormor och morfar förra natten och V och jag sov 10 timmar utan avbrott. Vackert så. Vi hade ju en väldans tur med min morsdagspresent, en terass på framsidan. Fint väder att jobba ute idag.. Nåja, allt går. Hann fixa lite allt möjligt före skruttan kom hem tillbaka. Åh så vi saknade henne, tydligen hade hon saknat oss lite också för hon var väldigt gosig den första timmen, sen blev hon sitt vanliga underbara bökiga jag igen.
Nu sover hon och V jobbar lite på terassen. Själv ser jag på Sex and the city och äter B&J. Imorgon är det morsdag, tänk att jag får fira in första morsdag! Visst firade vi lite smått redan ifjol men i år är det mera på riktigt. Att få vara mamma är det absolut bästa som finns, jag tänker ofta på vad jag var före jag blev mamma. På något sätt känns det så väldigt självklart att vara mamma att jag har svårt att föreställa mig annat. Älskade barn, vad skulle jag vara utan dig? Antagligen fräshare, smalare, mer utvilad, och berest. Men inget av det spelar någon roll längre, nu är jag mamma på heltid och allt annat bleknar. Man hör så mycket om kvinnor som fasar för att bli typiska bullamammor som inte kan prata om annat än ungens bajsvanor. Sånt får mig bara att sucka och stöna. Var mamma de korta år som barnet verkligen behöver och vill ha dig, sen helt plötsligt är ungarna stora och självständiga och då har man väl all tid i världen att umgås med vänner, resa och allt annat man inte hunnit med under småbarnsåren.
På tal om bajsvanor så har Iris bajsat massor ikväll, hon kryper alltid undan då hon ska göra number 2. Där ligger hon alldeles tyst och stilla i sitt rum och sen plötsligt kommer hon i racerfart till mig med världens smile och bajslukten följer henne som en tjock dimma. Ärtan är bäst i världen. Nu ska jag titta vidare, ha en bra kväll!

Inga kommentarer: