torsdag 21 maj 2009

Kela-fobi

Jag och ärtan har haft ännu en rolig kväll på tumis. Vi har sorterat tvätt, testat de nya galonisarna i sandlådan, sett på ANTM och promenerat över en timme. Sen var det sovdags för små barn och städdags för stora mammor. Nu är vårt hem så gott som skinande rent och en hel hög räkningar är betalda. Tvättmaskinen snurrar och V kommer inte hem ännu på nån timme. Jag ska sätta i pilates dvd:n och sen väntar ett lååååååååångt fotbad för mina ömmande fötter.
Imorgon ska vi nog åka till öppet dagis en stund för vi måste ändå in till stan med en bunt kela-papper. Jag gillar verkligen inte stämningen vid kela och hoppas att besöket blir så kort och smärtfritt som möjligt. Hoppas att solen orkar titta fram imorgon för jag har laddat tvättmaskinen till max och har ännu ett stort berg som borde tvättas imorgon.
Det slog mig då jag bäddade ner Iris ikväll att snart är hon ju stor,så stor så att hon inte längre behöver oss på samma sätt. Visst kan det bli lite påfrestande att ha henne hängandes i byxbenet 11 timmar i sträck och att inte kunna gå på wc utan att ha en tidsgräns på 2 sekunder före hon rivit huset och ätit blomjord och aska. Men jag ska verkligen ta vara på denna allt för korta stund med min Irisbebis. Sen blir hon ett Irisbarn och en Iristonåring som bara vill vara ifred och tycker att jag är pinsam. Nej nu ska jag rulla fram mattan...

Inga kommentarer: