söndag 24 maj 2009

Bullar i ugnen

Hur trött kan man vara på en skala mellan 1 och 10? 25 skulle jag säga just nu. Nåja, vi har hunnit med mycket i helgen. Ett efterlängtat biobesök inledde helgen för min del, sen dess har vi målat hus, jobbat 17 h på var(utom Iris då förstås), sett 2 filmer, storstädat förrådet,cyklat, tvättat 7 proppfulla maskiner tvätt, tvättat fönster, monterat utemöblemang, planterat, varit på besök, bakat 67 kanelbullar och 30 bitar äppelkaka och fått en tredjegraden brännskada på min handflata. Vackert så. Iris har varit jätte glad och bevisat ännu en gång att precis som mor sin så gillar hon att ha mycket på gång. Imorse då hon lekte var hon dock lite för livlig och föll pladask på sin leklåda och började blöda massor på läppen. Pappa björn fick trösta och torka och kyla och allt var frid och fröjd.
Imorgon är det måndag igen, håhhåjaja. Tiden går så snabbt. Jag hade tänkt ta itu med projekt framkalla-miljoner-bilder och så får vi änligen hämta vår nya kamera. En sväng till lekparken blir det nog också och förhoppningsvis en låååång promenad då Iris sover sin förmiddagslur. Idag sov hon 2,5 h, inte illa. Hon har en massa nya ljud nu igen och ändrar tonläge beroende på humöret. Då hon står och håller i sig i vardagsrumsgradinerna och tittar ner och grälar på sina leksaker som inte hänger med vill jag bara äta upp henne för hon är så otroligt ljuvlig vår dotter. Just sådana stunder spelar ingenting annat någon roll, vår ärta är bäst!

Inga kommentarer: