söndag 31 maj 2009

Jag vill ha

ett eget hus. Eller det har vi ju, ett radhus iallafall. Men ett hus på landet med en stoooooooor gräsmatta, en sandlåda, träd och ett potatisland. Men man får inte alltid som man vill.
Vi har haft en fin dag idag trots att Iris har varit jätte ledsen och gnällig. Den andra tanden kikar fram lite granna nu så det är väl det som är fel, stackars barn. Vi har kylskåpet fullt med leksaker tills imorgon så då ska det väl bli bättre. Det var så jätte varmt här ute mitt på dan idag så vi fick hålla oss inne, det resulterade i ett missnöjt batn och en svettig mamma så mot kvällskvisten hoppade vi i bilen och åkte till Lepplax. Nu är vi hemma igen och ärtan sover och V jobbar. Själv pustar jag ut efter en hektisk dag och ska se ett avsnitt av Barnmorskorna för att stilla den värsta babysjukan. Det kan vara bra att bli påmind om smärtan. Men nog är det lustigt ändå, varje gång jag ser en nyfödd baby i sin mammas famn (på tv då) så tåras ögonen. Är det likadant för er andra mammor? Normalt att sitta och böla framför tv:n åt någon främling. Eller så inte. Nu märks det att jag är trött för allt blir väldigt osammanhängande, så jag avslutar här för att hoppa in i duschen. sen ska jag lacka tånaglarna och leta reda på lite after sun, jag har nästan bränt mig idag. Nästan.

1 kommentar:

johanna sa...

Känner igen dedär med gråtase ;)